Ads 468x60px

niedziela, 18 stycznia 2015

Star Wars: model Tie Advanced X1 - WiP

Wydrukowany model statku vs Z-95 z gry X-Wing,
dla porównania skali
Po dłuższej przerwie nadszedł czas na nowy post i to z zupełnie innej kategorii niż dotychczas - modele drukowane w technologii 3d. Drukarki 3d zyskują ostatnio na popularności i dzięki nawiązaniu współpracy z Three Dimensions Lab miałem okazję osobiście przekonać się o ich wielkim potencjale w świecie modelarzy.

Pierwszym projektem (pierwszym i na pewno nie ostatnim) jest statek Dartha Vadera - Tie Advanced X1.


Z-95 vs Tie Advanced X1 w nieco większej skali...

Technologia wydruku w przypadku powyższego statku, to FDM (Fuesed Deposition Modeling), materiał: Poliamid.

Model, można pobrać ze strony z darmowymi projektami: link

Tie Advanced, który otrzymałem do obróbki składał się z dwóch części. Po nawierceniu otworów przymocowałem obie partie statku. Ostatecznie model wymagał poświęcenia chwili czasu na obróbkę z pomocą narzędzi modelarskich i masy Miliputa. Na modelu widać nakładane warstwy przez drukarkę, jednak nie powinno to sprawić problemu przy ostatecznym malowaniu.

Spinowany i sklejony model statku Darth'a Vadera


Statek gotowy do nałożenia podkładu w spray'u, w tle gobliny z Morii.


Po sklejeniu i obrobieniu nierówności nałożyłem czarny podkład spray'em Army Paintera. Materiał jest dosyć delikatny, więc przy wyrównywaniu masy czy obróbką nożykiem modelarskim trzeba uważać, żeby nie zostawić rys.

Tie Advanced po nałożeniu podkładu
Chciałbym go plamować jak klasyczne Tie Figtery - mieszanka szarości. Istnieje niebieska wersja tych statków, tj. Tie Bomberów, z V części Gwiezdnych Wojen, która do mnie nie do końca przemawia. W kolejnym wpisie powinien się ukazać już gotowy myśliwiec Dartha Vadera. 

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny model. Jestem wielkim fanem Star Wars i zbieram różne rzeczy związane z tym uniwersum. Posiadam m.in. spory zbiór gadżetów filmowych, których większość kupiłem na https://4gift.pl/prezenty/prezent-dla-niego/. W sklepach online można znaleźć multum oryginalnych przedmiotów, które zaciekawią niejednego kolekcjonera :).

    OdpowiedzUsuń