Ads 468x60px

środa, 21 stycznia 2015

"Han shot first." - projekt blastera Hana Solo w druku 3d - WiP

Han shot first!
Tym razem we współpracy z kołem naukowym Rapid Troopers, z Politechniki Wrocławskiej, na stół trafił model blastera Hana Solo z piątej części Gwiezdnych Wojen. Wydrukowany technologią SLS  (selective laser sintering) w nylonie, jest idealnie gładki i praktycznie nie wymagał większej obróbki (zawsze lepiej mieć przy sobie porcję liquid Green Stuffa, aczkolwiek w tym przypadku była potrzebna tylko odrobina masy).




Wydrukowany model przed złożeniem.
Model pierwotnie składał się z sześciu części. Montaż nie był trudny - myślę, że można spokojnie użyć samego kleju. Ostatecznie wolałem jednak wzmocnić konstrukcję pinami, ze względu na fakt, że ma być to model pokazowy, więc często używany :)

Pierwszy nawiercenia w konstrukcji

Pierwszy moduł sklejony

Materiał przypomina żywicę przy wierceniu. Nawierceń dokonałem wiertarką ręczną Army Paintera i użyłem małych gwoździków z Castoramy, żeby cała konstrukcja solidnie się trzymała. Całość została pokryta czarnym podkładem Army Paintera.



Jakość wydruku robi naprawdę duże wrażenie, choćby w porównaniu z modelem Tie Advanced z poprzedniego posta. Jestem zwolennikiem postarzania modeli niż je docelowo malować jako nówki-sztuki nieśmigane - taki klimat, ot co. Na pewno będą przebijać się metaliki, przy startych elementach pistoletu + ciemna zużyta skóra na rękojeści pistoletu. Pierwsze warstwy można zobaczyć na poniższym zdjęciu.



Kolejny post z blasterem powinien już przedstawiać gotowy model :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz