Ads 468x60px

czwartek, 5 lutego 2015

Star Wars - Blaster Hana Solo


Han Solo Blaster Empire Strikes Back
Star Wars: Blaster Hana Solo z Imperium kontratakuje
  
Blaster Hana Solo skończony, czas na zapowiadaną w WiPie porcję zdjęć. Model świetnie się malowało, jakość wydruku przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Gładka powierzchnia i detale dały sporą porcję zabawy przy jego wykańczaniu. Poniżej owoc współpracy świata technicznego i artystycznego. Projekt nie ujrzałby światła dziennego, gdyby nie inżynierowie koła naukowego PWr Rapid Troopers, którzy dostarczyli model - wielkie dzięki!



Han Solo Blaster Star Wars
Model został wydrukowany w skali 1:1

Star Wars Han Solo Blaster Empire Strikes Back 3d printing

Model celowo jest postarzany - chciałem uzsykać efekt bardziej zużtego pistoletu niż nówki-sztuki, która nigdy nie była używana i leży sobie grzecznie na półce. Dlatego zastosowałem sporo drybrush'a, płukanek i mocnych rozjaśnień, które kontrastują z ciemną kolorystyką blastera. W końcu Han go sporo używał...



Sporo problemu miałem z celownikiem - chciałem uzyskać efekt przeźroczystego szkła, co niestety skończyło się klapą - ostatecznie wyszła mgiełka/kaszka i trzeba było proces zacząć od nowa (być może za mało rozcieńczyłem klej, pierwsza warstwa schła 4 dni...). W każdym razie, ostatecznie wykończyłem celownik mieszanką czarnej farby z mocno rozcieńczonym klejem, żeby farba odbijała się od światła, co daje podobny efekt - oczywiście po wcześniejszym nałożeniu lakieru na cały model.
Han Solo Blaster Empire Strikes Back celownik
Ostateczna wersja celownika





Pistolet został wydrukowany  inną metodą niż poprzedni model Tie Advanced, o czym możecie przeczytać w jego WiPie. Już niedługo na stronie pojawią się kolejne modele, niekoniecznie z Gwiezdnych Wojen...

3 komentarze:

  1. Bardzo ładny!

    Jak uda mi sie doprowadzić drukarkę do działania mogę podesłać model w trzeciej metodzie - SLA (stereolitography) - do kolejnego testu. No chyba że już udało się jakiś załatwić ;) Gdyby jednak była potrzeba, to mozna sie zglosić do usera robsontpm na gmailu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie wpisy. Chciałbym mieć kiedyś taką drukarkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest idealny, ale trzeba uważać, żeby się służby nie przyczepiły, bo to może być zagrożenie.

    OdpowiedzUsuń